.
DZIEŃ I – 4 CZERWCA 2019
10:00-10:20 SESJA INAUGURACYJNA
– Jakub Mazur – Wiceprezydenta Wrocławia
– Janusz Król – Redaktor Naczelny Pisma Samorządu Terytorialnego WSPÓLNOTA
10:20-11:00 WYSTĄPIENIE VIP SPEAKERA – Krzysztof Izdebski
Otwarte dane i dostęp do informacji publicznej. Gdzie popełniliśmy błędy i jak je możemy szybko naprawić?
11:00-12:00 DEBATA – Jakość i aktualność danych koniecznych do zarządzania nowoczesnym samorządem
- Bez aktualnej wiedzy nie ma dobrze podjętych decyzji. Także związanych z zarządzeniem JST. Skąd je brać? Jak udostępniać?
- Wykorzystywanie danych powszechnie dostępnych ale aktualnych kontra dane statystyczne
- Zamieszkanie, zameldowanie, centrum życia – dane statystyczne, dane rzeczywiste a rozwiązanie prawne
- Dane otwarte – systemowe rozwiązania zwiększające dostępność i jakość danych publicznych oraz ich ponowne wykorzystywanie
- Zarządzanie ruchem, geodezja, parkingi
KONFERENCJE
SEMINARIUM SEKRETARZY
12:30-13:30 Narzędzia wspomagające samorządowy proces legislacyjny i elektronizacja nadzoru prawnego
- Komu i jakim celom powinna służy/służyć elektronizacja prawa?
- Cykl życia samorządowego aktu prawnego od projektu do uchylenia/zmiany
- Diagnoza stanu obecnego-podstawowe problemy i oczekiwania
- Narzędzia wspomagające proces legislacyjny w samorządach, kierunki rozwoju
- Cele elektronizacji nadzoru prawnego. Jakie korzyści ma mieć samorząd?
- Wnioski de lege ferenda
15:45-16:45 Biuro obsługi interesantów
17:00-18:00 Sekretarz – menadżer czy urzędnik
- Odpowiedzialność za wdrażanie nowych technologii i nowych rozwiązań do JST
- Nowa rola sekretarza – nowoczesny menadżer
- Autonomiczna pozycja sekretarza wobec organu wykonawczego
- Neutralność i apolityczność sekretarza
- Nowe rozwiązania w zarządzaniu urzędem
KADRY I PRAWO PRACY
12:30-13:30 Systemy informatyczne do zarządzania sprawami kadrowymi (w ramach ERP), ścieżką kariery oraz płacami
- Nowoczesne systemy do obsługi działu kadr w tym elektroniczne teczki pracowników
14:00-15:00 Zarządzanie ścieżką kariery pracowników i najlepsze formy szkoleń
- Rozwój kompetencji miękkich
- Czy można ich się nauczyć? Kultura ciągłego rozwoju
- Obowiązkowe oceny pracownicze – ocena skuteczności i wykorzystanie potencjału.
- Awans wewnętrzny w samorządzie – problemy prawne.
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w samorządzie.
- Zarządzanie szkoleniami (szkolenia w ramach służby przygotowawczej, szkolenia wewnętrzne i za pośrednictwem internetu)
- Najlepsze narzędzia do przekazywania wiedzy – jak ocenić ich efektywność?
15:45-16:45 Rozliczanie czasu pracy pracowników obsługi (ochrona, kierowcy, służby sprzątające)
- Ograniczenie autonomii pracodawcy samorządowego
- Zapisy regulaminu pracy
- Godziny nadliczbowe w tym w niedziele i święta oraz formy rekompensaty
KOMUNIKACJA Z MIESZKAŃCAMI I PROMOCJA JST
12:30-13:30 Zarządzanie informacja publiczną, jej przetwarzanie i udostępnianie
- Prowadzenie BIP, strony internetowej podmiotu publicznego i otwieranie danych publicznych.
- Zamieszczanie obowiązkowych nagrań z sesji rady na youtoubie a przepisy RODO i wypełniane obowiązku ustawowego
- Zakres obowiązkowych informacji zamieszczanych na BIP
- Czy usuwać z BIP stare dane (np. oświadczenia majątkowe, których wersje papierowe zostały zniszczone?
- Program Dostępność+ a strony dostosowanie stron BI dla osób niepełnosprawnych.
17:00-18:00 Social media w pracy służb informacyjnych urzędu
- Strategia zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych (planowanie, dobór narzędzi, ocena skuteczności)
- Budowanie pozytywnego wizerunku urzędu i JST w social mediach
- Idealny kandydat do prowadzenia profili w mediach społecznościowych
ZARZĄDZANIE INFRASTRUKTURĄ URZĘDU I MIENIEM KOMUNALNYM
14:00-15:00 Optymalizacja kosztów eksploatacji /zużycia energii/ w administracji publicznej
- Termomodernizacja budynków
- Budynki pasywne
- Efektywność energetyczna i smart metering
- Zarządzanie energią i środowiskiem w obiektach użyteczności publicznej
- Ewidencjowanie majątku drogowego z wykorzystaniem technologii skaningu mobilnego
- Zarządzanie procesami utrzymania bieżącego i długoterminowego dróg
- Wykorzystanie kamer w systemach parkingowych oraz zarządzania ruchem drogowym
15:45-16:45 Ochrona i Zabezpieczenie mienia
- Fizyczne systemy zabezpieczenia mienia, kontrole dostępu z wykorzystaniem automatyki
- Systemy wizyjne (monitoring)
- Ubezpieczenia: ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w obiektach użyteczności publicznej, ubezpieczenie nieruchomości (w tym ppoż.), ubezpieczenia majątkowe, nieruchomości, pojazdów
IT W ADMINISTRACJI
12.30-14.00 Urząd i bezpieczeństwo IT – co może pójść źle? – niebezpiecznik.pl
- Wykład uświadamiający, że dbałość o bezpieczeństwo informacyjne leży w rękach każdego urzędnika, a nie tylko „pana od komputerów” zatrudnionego w urzędzie
- Czy cyberprzestępcy mogą zaatakować urząd? Czy mogliby na tym zarobić? Co może sprowokować do ataku?
- Czy urząd z małej miejscowości da się wciągnąć w kopanie kryptowalut?
- Jak z urzędu mogą wyciekać dane osobowe i dlaczego jest to poważna sprawa? Jak reagować na incydenty?
- Czy urzędnicy mogą pomóc zwykłym obywatelom w dbaniu o własne bezpieczeństwo? Co można zrobić, aby uniknąć problemów?
CENTRA USŁUG WSPÓLNYCH
15:45-16:45 Wspólne usługi finansowo-księgowe w jednostkach obsługiwanych – najczęstsze problemy i zagrożenia
17.00 -18.00 CUW jako jednostka obsługi urzędu w zakresie rozwiązań informatycznych i zamówień publicznych. Elektronizacja zamówień publicznych.
- Wdrażanie strategii rozwoju i utrzymanie systemów informatycznych w Gminie Wrocław
- Wspólne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa informatycznego
- Prezentacje rozwiązań realizowanych przez partnerów
DZIEŃ II – 5 CZERWIEC 2019
10.00-11.00 Debata – Sztuczna inteligencja – szanse i potencjalne zagrożenia dla samorządów
KONFERENCJE
SEMINARIUM SEKRETARZY
11:15-12:15 Obsługa kancelaryjna urzędu prowadzenie rejestrów dokumentów i zdarzeń, realizacja skarg i wniosków
- Praktyczne problemy z realizacją skarg i wniosków w świetle zmienionych przepisów ustaw samorządowych – rola komisji skarg, wniosków i petycji
- Technologie usprawniające zarządzanie, obieg informacji oraz digitalizację dokumentacji
- Zasady ochrony danych osobowych przetwarzanych w systemach elektronicznego zarządzania dokumentacją
- E-Doręczenia a obsługa korespondencji w urzędach
- Rozwój e-dokumentów na aplikację mobilne
- Standaryzacja usług on-line administracji publicznej
12:45-13:45 Raport o stanie jednostki samorządu terytorialnego w praktyce – wnioski na przyszłość
- Szczegółowy zakres raportu jako podsumowanie rocznej działalności organu wykonawczego
14:00-15:00 RODO i udostępnianie informacji publicznej
-
Praktyczne problemy ze sprawowaniem funkcji Inspektora Ochrony Danych w samorządzie
-
RODO a obowiązkowe transmisje i nagrywanie sesji organów uchwałodawczych
-
RODO a dostęp do informacji publicznej w tym prowadzenie BIP i zasady usuwania informacji
-
Prywatność i ochrona danych osobowych jako przesłanki odmowy udostępnienia informacji publicznej
KADRY I PRAWO PRACY
11:15-12:15 Systemy motywacyjne w JST
- Nagrody, premie, nagrody jubileuszowe
- Pozafinansowe formy nagród
- Postępowanie dyscyplinarne
- Pułapy wynagrodzeń, stosunek wynagrodzeń burmistrzów do wynagrodzeń w gospodarce oraz do wynagrodzeń zastępców lub prezesów spółek
- Benefity pracownicze w systemach motywacyjnych JST, ubezpieczenia grupowe
12:45-13:45 Zmiany w przepisach prawa pracy. Aktualne problemy prawa pracy i wynagrodzeń
- Planowane zmiany w prawie pracy mające wpływ na zatrudnianie w samorządach
- Najnowsze interpretacje urzędowe oraz orzecznictwo sądowe związane z wypłatą wynagrodzeń
- Bieżący audyt dokumentów kadrowych
- Komunikacja z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym
KOMUNIKACJA Z MIESZKAŃCAMI I PROMOCJA JST
11:15-12:15 Współpraca z mediami komercyjnymi
- Serwisy prasowe
- Przygotowanie konferencji prasowych z udziałem ekip TV
- Autoryzacje
- Żądanie sprostowania
- Działania PR
IT W ADMINISTRACJI
11:15-12:15 Status dyrektora IT w hierarchii urzędu JST
- IT w administracji
- Status informatyka w urzędzie
- Kontrola bezpieczeństwa w samorządach
- Uwierzytelnianie w usługach publicznych
CENTRA USŁUG WSPÓLNYCH
12:45-13:45 Tworzenie i podstawy funkcjonowania Centrum Usług Wspólnych w praktyce
- Czy CUW zawsze przynosi korzyści? – założenia (studium wykonalności) Centrum Usług Wspólnych (analiza potrzeb, definiowanie celów, identyfikacja zagrożeń, modelowanie usług wspólnych, projektowanie optymalnych struktur organizacyjnych)
- Umowa o świadczenie usług na rzecz jednostek organizacyjnych JST